ESL: IV sezon
Autor: bunny Data: 28.01.2007
America's Army 2.x
Po wielu tygodniach oczekiwań, po wielu dniach dyskusji i wypytywania o AA ESL, w końcu na stronach tej ligii doczekaliśmy się news’a, w którym nowa ekipa ESL’a zaprezentowała nam formę rozgrywek, z którą spotkamy się w czwartej odsłonie sezonu America’s Army w Electronic Sports League. Po odejściu starego zespołu ESL’a pojawiło się mnóstwo pytań na temat tego czy będziemy świadkami kolejnego sezonu, czy nowi ludzie sprostają oczekiwaniom sceny i utrzymają ESL na prestiżowym miejscu wśród rozgrywek wśród klanów America’s Army.
Zaraz po ukazaniu się tekstu na ESL’u rozgorzała wyglądająca na niemającą końca dyskusja, na temat słuszności wprowadzonych przez organizatorów zmian w IV sezonie.
Przejdźmy do rzeczy… Jakie nowości czekają nas w nowym sezonie? Po pierwsze zmienił się rozkład lig. Do niedawna mogliśmy obserwować rozgrywki mające miejsce na 4 różnych szczeblach – Ekstraklasa, pierwsza, druga i trzecia (otwarta) liga. Od lutego tego roku zniknie 3 liga a zamiast niej pojawią się dwie ligi „open” – 2 Liga grupa Alfa i 2 Liga grupa Beta. Chętni do rozpoczęcia swojej przygody z ESL’em będą przydzielani do którejś z grup według własnego uznania adminów.
Kolejną nowinką, jest tryb w którym standardowo będą rozgrywane mecze, z 6 na 6 zmienił się on na 4 na 4. Nie ogranicza to jednak klanów do stosowania tylko tego rozwiązania, za zgodą dwóch drużyn (jak to miało miejsce do tej pory) mecz może być rozegrany w praktycznie każdej kombinacji.
Trzecią nowością jest obowiązek nagrywania dwóch osobnych demek – po jednym z każdej połowy, co jak mniemam ma ułatwić i przyśpieszyć przeglądanie ich w razie jakichś problemów. Szkoda, że admini sami muszą kombinować jak ułatwić pracę z demami, a DEV’owie sami nie rozwiążą tego problemu.
Runda pierwsza zaczyna się już w poniedziałek 29 stycznia, a ostatnia zacznie się 21 maja. Wszystko przebiegałoby normalnie gdyby nie kolejny pomysł adminów ESL’a, którzy zdecydowali się podzielić rozgrywki w 2 lidze na dwie fazy. Pierwsza każdy klan z pomocą Autochallenger’a będzie rozgrywał przynajmniej jeden mecz w tygodniu. W drugiej fazie klany, które zajęły miejsca od pierwszego do czwartego w każdej ze swoich dwóch grup (Alpha i Beta) będą walczyć o awans do 1 Ligi.
Te stosunkowo kontrowersyjne decyzje odnośnie nowego sezonu. powodują jednak zniesmaczenie wśród wielu klanów biorących udział w rozgrywkach ESL’a. Sytuacja w ESL’u co gorsza nie wygląda na klarowną. Admini w nocy zdecydowali się zmienić skład dwóch grup 2 ligi, co świadczy o tym, że sami nie są do końca pewni słuszności swoich decyzji. Ponadto do dyskusji o kształcie sekcji AA w ESL’u właczył się sam Maciej Wasyluk sugerując zmiany w propozycjach zaserwowanych przez ekipę adminów na nowy sezon. Niezaprzeczalnym faktem jest to, że jeżeli sam Krg bierze udział w dyskusji i przyznaje racje graczom to coś musi być na rzeczy.
Dziwi również niezrozumiała decyzja w sprawie klanu FX, który jakimś cudem został w ekstraklasie, a przypomnijmy, że po kilku meczach w 3 sezonie zrezygnował on z rozgrywek i skończył go na ostatnim miejscu z 4 punktami na swoim koncie. Jakimi przesłankami kierowali się admini podejmując takie decyzje? Co mają myśleć klany, które pomimo włożenia mnóstwa sił i starań w awans w jakiejś lidze jednak nie awansowały? Jak rozumieć dobrowolne obsadzanie lig klanami, które na to nie zasłużyły?
Nie umniejszając wkładu pracy jaki włożyła ekipa ESL’a w nowy sezon, nie możemy się okłamywać i twierdzić że wszystko jest OK., kiedy już po 2 dniach od ukazania się news’a o starcie 4 sezonu wiele klanów poważnie myśli o zbojkotowaniu rozgrywek, co nie wróży dobrze przyszłości AA ESL.
W 4 sezonie czeka nas dużo nowości, nie czuć jednak powiewu świeżości, którego można się było spodziewać po nowych adminach ESL’a. Dziwi brak trybu 5vs5, który nie dość, że bardzo dobrze sprawdza się w TSOTOT CUP, to jeszcze całkiem sprawnie działał w TWL’u. Już teraz wiele klanów neguje pomysł zmiany trybu z 6vs6 na 4vs4. Być może 5vs5 byłoby dobrym kompromisem. Zastanawia również likwidacja 3 ligi i powołanie na jej miejsce 2 ligi, podzielonej na dwie otwarte grupy. I tutaj wiele klanów wyraziło swój stanowczy sprzeciw wobec tego pomysłu uważając, że przez to cały trud włożony w awans do wyższej ligi spełzł na niczym. Trudno nie przyznać im racji, zważając na to jak irytująca i mozolna może być droga do awansu z 3 ligi. Najgorszym jest dla mnie jednak fakt, iż co sezon admini ESL’a serwują nam nowe pomysły. Jeżeli ich założeniem jest stworzenie prestiżowych rozgrywek, przyciągających nie tylko nowe klany, ale również nie odrzucające od siebie elity naszej sceny, to powinni nam podać produkt, który będzie czymś na czym można polegać i co sezon wracać do rozgrywek z pewnością, iż nie zaskoczą nas dziwne zmiany regulaminu, bajeczne przepisy czy niespodziewane zmiany w kalendarzu i przebiegu rozgrywek. Z drugiej strony oczywistym jest, ze nie sposób osiągnąć tego natychmiast, ale w końcu panowie z ESL’a nie są pionierami, to nie pierwsze rozgrywki America’s Army tworzone na scenie. Pospieszne decyzje i start sezonu z nie do końca uporządkowanym planem to nie jest recepta na sukces. Nic by się nie stało gdyby klany musiały poczekać na nowy sezon odrobinę dłużej ale zamiast pośpiesznie zmiksowanej papki różnych pomysłów i kontrowersyjnych decyzji zostało im zaserwowane wspaniale przyrządzone danie główne i jakiś niebagatelny deser.
grafika: bunny_no
Przejdźmy do rzeczy… Jakie nowości czekają nas w nowym sezonie? Po pierwsze zmienił się rozkład lig. Do niedawna mogliśmy obserwować rozgrywki mające miejsce na 4 różnych szczeblach – Ekstraklasa, pierwsza, druga i trzecia (otwarta) liga. Od lutego tego roku zniknie 3 liga a zamiast niej pojawią się dwie ligi „open” – 2 Liga grupa Alfa i 2 Liga grupa Beta. Chętni do rozpoczęcia swojej przygody z ESL’em będą przydzielani do którejś z grup według własnego uznania adminów.
Kolejną nowinką, jest tryb w którym standardowo będą rozgrywane mecze, z 6 na 6 zmienił się on na 4 na 4. Nie ogranicza to jednak klanów do stosowania tylko tego rozwiązania, za zgodą dwóch drużyn (jak to miało miejsce do tej pory) mecz może być rozegrany w praktycznie każdej kombinacji.
Trzecią nowością jest obowiązek nagrywania dwóch osobnych demek – po jednym z każdej połowy, co jak mniemam ma ułatwić i przyśpieszyć przeglądanie ich w razie jakichś problemów. Szkoda, że admini sami muszą kombinować jak ułatwić pracę z demami, a DEV’owie sami nie rozwiążą tego problemu.
Runda pierwsza zaczyna się już w poniedziałek 29 stycznia, a ostatnia zacznie się 21 maja. Wszystko przebiegałoby normalnie gdyby nie kolejny pomysł adminów ESL’a, którzy zdecydowali się podzielić rozgrywki w 2 lidze na dwie fazy. Pierwsza każdy klan z pomocą Autochallenger’a będzie rozgrywał przynajmniej jeden mecz w tygodniu. W drugiej fazie klany, które zajęły miejsca od pierwszego do czwartego w każdej ze swoich dwóch grup (Alpha i Beta) będą walczyć o awans do 1 Ligi.
Te stosunkowo kontrowersyjne decyzje odnośnie nowego sezonu. powodują jednak zniesmaczenie wśród wielu klanów biorących udział w rozgrywkach ESL’a. Sytuacja w ESL’u co gorsza nie wygląda na klarowną. Admini w nocy zdecydowali się zmienić skład dwóch grup 2 ligi, co świadczy o tym, że sami nie są do końca pewni słuszności swoich decyzji. Ponadto do dyskusji o kształcie sekcji AA w ESL’u właczył się sam Maciej Wasyluk sugerując zmiany w propozycjach zaserwowanych przez ekipę adminów na nowy sezon. Niezaprzeczalnym faktem jest to, że jeżeli sam Krg bierze udział w dyskusji i przyznaje racje graczom to coś musi być na rzeczy.
Dziwi również niezrozumiała decyzja w sprawie klanu FX, który jakimś cudem został w ekstraklasie, a przypomnijmy, że po kilku meczach w 3 sezonie zrezygnował on z rozgrywek i skończył go na ostatnim miejscu z 4 punktami na swoim koncie. Jakimi przesłankami kierowali się admini podejmując takie decyzje? Co mają myśleć klany, które pomimo włożenia mnóstwa sił i starań w awans w jakiejś lidze jednak nie awansowały? Jak rozumieć dobrowolne obsadzanie lig klanami, które na to nie zasłużyły?
Nie umniejszając wkładu pracy jaki włożyła ekipa ESL’a w nowy sezon, nie możemy się okłamywać i twierdzić że wszystko jest OK., kiedy już po 2 dniach od ukazania się news’a o starcie 4 sezonu wiele klanów poważnie myśli o zbojkotowaniu rozgrywek, co nie wróży dobrze przyszłości AA ESL.
W 4 sezonie czeka nas dużo nowości, nie czuć jednak powiewu świeżości, którego można się było spodziewać po nowych adminach ESL’a. Dziwi brak trybu 5vs5, który nie dość, że bardzo dobrze sprawdza się w TSOTOT CUP, to jeszcze całkiem sprawnie działał w TWL’u. Już teraz wiele klanów neguje pomysł zmiany trybu z 6vs6 na 4vs4. Być może 5vs5 byłoby dobrym kompromisem. Zastanawia również likwidacja 3 ligi i powołanie na jej miejsce 2 ligi, podzielonej na dwie otwarte grupy. I tutaj wiele klanów wyraziło swój stanowczy sprzeciw wobec tego pomysłu uważając, że przez to cały trud włożony w awans do wyższej ligi spełzł na niczym. Trudno nie przyznać im racji, zważając na to jak irytująca i mozolna może być droga do awansu z 3 ligi. Najgorszym jest dla mnie jednak fakt, iż co sezon admini ESL’a serwują nam nowe pomysły. Jeżeli ich założeniem jest stworzenie prestiżowych rozgrywek, przyciągających nie tylko nowe klany, ale również nie odrzucające od siebie elity naszej sceny, to powinni nam podać produkt, który będzie czymś na czym można polegać i co sezon wracać do rozgrywek z pewnością, iż nie zaskoczą nas dziwne zmiany regulaminu, bajeczne przepisy czy niespodziewane zmiany w kalendarzu i przebiegu rozgrywek. Z drugiej strony oczywistym jest, ze nie sposób osiągnąć tego natychmiast, ale w końcu panowie z ESL’a nie są pionierami, to nie pierwsze rozgrywki America’s Army tworzone na scenie. Pospieszne decyzje i start sezonu z nie do końca uporządkowanym planem to nie jest recepta na sukces. Nic by się nie stało gdyby klany musiały poczekać na nowy sezon odrobinę dłużej ale zamiast pośpiesznie zmiksowanej papki różnych pomysłów i kontrowersyjnych decyzji zostało im zaserwowane wspaniale przyrządzone danie główne i jakiś niebagatelny deser.
grafika: bunny_no
Kategoria: Rozgrywki
40 Komentarzy
| 1 2 Następna |
#1 bunny
Niedziela 28.01.2007 16:35
jak znowu pobije rekord komentów to bede e-fajny, wiec sie postarajcie...
#3 Piter
Niedziela 28.01.2007 17:02
Szkoda, że admini sami muszą kombinować jak ułatwić pracę z demami, a DEVowie sami nie rozwiążą tego problemu.
x2, dema w AA to porażka. Współczuję każdemu adminowi, który kiedyś musiał oglądać dema, szukając jednej konkretnej sytuacji...
x2, dema w AA to porażka. Współczuję każdemu adminowi, który kiedyś musiał oglądać dema, szukając jednej konkretnej sytuacji...
#6 shb
Niedziela 28.01.2007 20:31
To spadly jakies klany przez to, ze FX zostalo w Ekstraklasie? O_o Bylem do tej pory przekonany, ze zaden klan nie spadl.
Co do dem, to powiem, ze ostatnio w TWL przy okazji disputa, admin w ten sposob rozwiazal swoj problem z demkiem, ze kazal podac dokladny czas od startu demka, w ktorym nastapila sytuacja, o ktorej traktowal dispute. :P
Co do dem, to powiem, ze ostatnio w TWL przy okazji disputa, admin w ten sposob rozwiazal swoj problem z demkiem, ze kazal podac dokladny czas od startu demka, w ktorym nastapila sytuacja, o ktorej traktowal dispute. :P
#7 DAD
Niedziela 28.01.2007 20:39
shb tak tez i jest na ESL, ale chyba zdajesz sobie sprawe ze jak mecz trwa godzine a to jest w 53 minucie to troche malo komfortowa sytuacja.
Dodatkowo niejestes pewny zajscia i znow czekasz godzine...
Dodatkowo niejestes pewny zajscia i znow czekasz godzine...
#8 Potey
Niedziela 28.01.2007 21:04
Wszystko fajnie pieknie, ale co ten news mial na celu? Jak sie czyta to wydaje sie ze esl jest bleee, a czy tak jest naprawde? Zreszta raz piszesz o braku powiewu swiezosci, a potem piszesz jakie to zmiany regulaminu sa zle co sezon... Oo
#9 Zwirek
Niedziela 28.01.2007 22:29
bunny, krytykowac tylko potrafisz... dlaczego nie napiszesz ze usuniecie III ligi bylo spowodowane mala iloscia klanow??
skoro piszesz rowniez ze co sezon sa zmiany to napisz rowniez ze do tej pory wszystkie sezony byly tworzone przez aktualny team Fragout, ktory non stop te zmiany wprowadzal (smieszne 8 klanow w ekstra)...
skoro piszesz rowniez ze co sezon sa zmiany to napisz rowniez ze do tej pory wszystkie sezony byly tworzone przez aktualny team Fragout, ktory non stop te zmiany wprowadzal (smieszne 8 klanow w ekstra)...
#10 DAD
Niedziela 28.01.2007 22:56
Nie rozumiem Zwirek o co chodzi z tym teamem FragOut. Na 9 adminow ktorzy odeszli tylko Pavilon i ja tutaj jestesmy. W dodatku doszlismy po pierwszym sezonie.
#11 bunny
Niedziela 28.01.2007 23:04
@ Zwirek.. to nie tak... doceniam waszą ciezka pracę i wiem, ze czego byście nie zrobili to zawsze znalazłby się ktoś komu absolutnie nic by się nie podobało. Tekst jest poświęcony ogółowi ESL'a i automatycznie tyczy się wszystkich zmian, które serwowała nam zarówno stara ekipa ESL'a jak i ta nowa. Jeżeli nie wynikło to z mojego tekstu to sorry.
Druga sprawa... to takie moje osobiste zdanie na temat tego jak możnaby troche podniesc rozgrywki AA... Wg. mnie nie ma nic lepszego na uzdrowienei atmosfery niż konkurencja... I to nie miedzy klanami ale również pomiędzy różnymi ligami... Gdyby powstała jakaś konkurencyjna do ESL'a liga wszystko mogloby nabrac całkiem innego rytmu, zacząć się rozwijac szybciej i efektywniej. DO tego dochodzą inne portale informacyjne... sami widzicie jaką siłę przebicia ma FragOut... ile osób tu zagląda i jak często jest wspominany czy cytowany.
Według mnie czymś co mogłoby połączyć i dać siłe scenie AA jest paradoksalnie jej podział i konkurowanie ze sobą różnych środowisk itp rzeczy.
A co do usuniecia 3 ligi... będe się upierał, że jest to złe posunięcie i nawet jeżeli miałoby w niej brać udział tylko kilka klanów to i tak powinna istnieć.
Pozdrawiam i dodam, że to tylko taka moja dygresja, więc nie zwracajcie na nią uwagi ;)
Druga sprawa... to takie moje osobiste zdanie na temat tego jak możnaby troche podniesc rozgrywki AA... Wg. mnie nie ma nic lepszego na uzdrowienei atmosfery niż konkurencja... I to nie miedzy klanami ale również pomiędzy różnymi ligami... Gdyby powstała jakaś konkurencyjna do ESL'a liga wszystko mogloby nabrac całkiem innego rytmu, zacząć się rozwijac szybciej i efektywniej. DO tego dochodzą inne portale informacyjne... sami widzicie jaką siłę przebicia ma FragOut... ile osób tu zagląda i jak często jest wspominany czy cytowany.
Według mnie czymś co mogłoby połączyć i dać siłe scenie AA jest paradoksalnie jej podział i konkurowanie ze sobą różnych środowisk itp rzeczy.
A co do usuniecia 3 ligi... będe się upierał, że jest to złe posunięcie i nawet jeżeli miałoby w niej brać udział tylko kilka klanów to i tak powinna istnieć.
Pozdrawiam i dodam, że to tylko taka moja dygresja, więc nie zwracajcie na nią uwagi ;)
#13 shb
Niedziela 28.01.2007 23:12
Zakladam, ze wiesz, ile musi sie zapisac minimum klanow, aby III liga mogla ruszyc (ograniczenia techniczne)?
I jeszcze napisz mi, ktore to klany spadly lige nizej przez zostawienie FX w Ekstraklasie.
I jeszcze napisz mi, ktore to klany spadly lige nizej przez zostawienie FX w Ekstraklasie.
#15 bunny
Niedziela 28.01.2007 23:24
@ shb
1. Można wiedzieć jakie są ta ograniczenia techniczne?
2. Chodzi tutaj o pseudo awans niektorych klanów, które pod osłoną zlikwidowania 3 ligi znalazły się w drugiej... Nie podobałoby mi się gdyby po kilkunastotygodniowych rozgrywkach nie dość ze musialbym dalej grac w trybie open i liczy kazdy punkt to jeszcze grac z tymi samymi klanami kiedy powinienem awansować wyżej, grać z kimś (teoretycznie) o poziom lepszym. Razem z -eQ. grałem w 3 lidze i wiem jakie to irytujace gdy za wysoką wygraną dostaje się 0 pkt... lub nawet punkty minusowe.
1. Można wiedzieć jakie są ta ograniczenia techniczne?
2. Chodzi tutaj o pseudo awans niektorych klanów, które pod osłoną zlikwidowania 3 ligi znalazły się w drugiej... Nie podobałoby mi się gdyby po kilkunastotygodniowych rozgrywkach nie dość ze musialbym dalej grac w trybie open i liczy kazdy punkt to jeszcze grac z tymi samymi klanami kiedy powinienem awansować wyżej, grać z kimś (teoretycznie) o poziom lepszym. Razem z -eQ. grałem w 3 lidze i wiem jakie to irytujace gdy za wysoką wygraną dostaje się 0 pkt... lub nawet punkty minusowe.
#16 bunny
Niedziela 28.01.2007 23:27
'pod osłoną' - ale napisałem ;) jakby to jakieś super tajne służby robiły... hehe...
Ciekawią mnie te ograniczenai techniczne.
Ciekawią mnie te ograniczenai techniczne.
#17 shb
Niedziela 28.01.2007 23:38
Nadal nie napisales, ktore klany spadly... Za to swietnie zmieniasz temat...
#18 bunny
Niedziela 28.01.2007 23:46
Nie napisałem nigdzie, że ktokolwiek spadł ani, że decyzja w sprawie FX miała z tym jakikolwiek zwiazek. To pytanie, które zadałem w tekście po informacji o tym, ze FX zostało w ekstraklasie dotyczy tego, że irtytującym może być dla klanów, które miały awansować z ligi trzeciej do drugiej to, że dalej są w lidze open z tymi samymi klanami co wcześniej.
ps. dzięki... ;P
ps. dzięki... ;P
#19 Wasyl79
Niedziela 28.01.2007 23:57
PADLINA była 6 w I lidze, (chyba), awansowało 5, i zostało FX. A może powinno byc jednak odwrotnie??:> PADLINA do EKSTRAKLASY:D (ale lizusostwo normalnie szok:))
#22 bunny
Poniedziałek 29.01.2007 00:05
hehe Wasyl :D
osobiscie się ciesze, że FX zostało w ekstraklasie bo my awansowalismy do 1 ligi i skopali by nam cztery litery ;D
Pozdrawiam.dobranoc
osobiscie się ciesze, że FX zostało w ekstraklasie bo my awansowalismy do 1 ligi i skopali by nam cztery litery ;D
Pozdrawiam.dobranoc
#25 Piniol
Poniedziałek 29.01.2007 02:16
Ahaha, brechtam, slodzisz sobie bunny_no w tekscie, ich jedziesz konkret i jeszcze zeby bylo goraco stwierdzasz ze jak Krg sie wtraca to cos w tym jest ...
#26 Goonies
Poniedziałek 29.01.2007 08:52
Pozostanie Fx w Ekstraklasie to jakas kpina z jakiej racji i wlasciwie mna jakich podstawach oni tam zostali. W taqkim ukladzie teraz kazdy klan moze rozegrac 2/3 sezonu i widzac ze jest ostatni w lidze i nie ma szans na uratowanie sie przed spadkiem zwyczajnie rezygnuje z ligi i nir gra meczy oddajac wszystkie pozostale walkowerami a nastepnie ratuje dupe przed spadkiem. Smiech w zyciu nie widzialem takiej kpiny. Zmian nazw lig nie bede nawet komentowal bo to zmiana czysto kosmetyczna chodz niedlugi dojdzie do tego ze bedzie Ekstraklasa i I liga podzielaona na 4 grupy. Tryb 4vs4 tez jest mega smieszny no ale to jeszcze mozna przebolec chodz juz widac ze sie wszyscy dogaduja na 6vs6 czy tez 5vs5 co oczywiscie wprowadza niepotrzebny zament i zwieksza czas na dogadanie wszystkiego. Skoro wiekszosc jak mniemam chce grac 6vs6 a mecze 4vs4 stanowily wyjatki (bo ktos nie mial skladu) to nalezalo zsostawic wszystko tak jak jest. Lepiej chyba dogadac sie kilka razy na 4vs4 niz teraz w kazdym meczu dyskutowac o trybie w jakim gramy - ZENADA. Postawa pana admina Dzej Dablyju TwentyTri tez jest zwyczajnie zenujaca, chlop rozdaje pkty karne za spamowanie Guest Booka a nie daje pktow karnych za wulgarne zachowanie i pozwala na obrazanie czyichs rodzicowe przez bande rozwydzonych gowniarzy BRAVO J-23.
#27 Piter
Poniedziałek 29.01.2007 09:12
@Bunny - ograniczenie techniczne to min. 10 klanów, które muszą być zapisane do laddera, aby mógł w ogóle ruszyć. Do czasu zapisu 10 klanów ladder jest zamrożony i nie można grać.
Krytykować zmiany regulaminowe chyba może tylko osoba oderwana od scenowej rzeczywistości, tak to muszę niestety skwitować. Zmiany są podyktowane niestabilnością naszej sceny i koniecznością ożywienia rozgrywek, dość powiedzieć, że za formatem 16x16xopen już przed sezonem III opowiadała się część adminów. Scena się zmienia błyskawicznie i nieprzewidywalnie, wg mnie dużym błędem byłby brak reakcji na te zmiany. Zobaczcie sobie, ile razy zmieniały się w ostatnich latach przepisy w ligach piłkarskiej, żużlowej czy siatkarskiej. Stabilności sportów z naszą sceną nawet nie można porównać.
Czy zmiany się sprawdzą w praktyce? Tego niestety nie wiemy. Mędrkować sobie można, ale doświadczenie zwykle pokazuje, że scena zawsze coś wymyśli :) Kto przed pierwszym sezonem przewidział, że 1st.PB się niemal rozpadnie?
Kwestię rzekomej ingerencji Krg pomijam, w każdym razie wywołuje ona uśmiech na mojej twarzy :)
@Goonies - akurat argument z 2/3 sezonu jest nie do końca trafiony, bo w każdej federacji sportowej jest przepis, że jeśli drużyna rozegra 50% spotkań lub więcej, a następnie rezygnuje, to jej punkty są utrzymywane. Co się jednak powinno stać, kiedy tych punktów nie wystarcza do awansu? To pytanie nie znalazło do tej pory odpowiedzi niestety.
Krytykować zmiany regulaminowe chyba może tylko osoba oderwana od scenowej rzeczywistości, tak to muszę niestety skwitować. Zmiany są podyktowane niestabilnością naszej sceny i koniecznością ożywienia rozgrywek, dość powiedzieć, że za formatem 16x16xopen już przed sezonem III opowiadała się część adminów. Scena się zmienia błyskawicznie i nieprzewidywalnie, wg mnie dużym błędem byłby brak reakcji na te zmiany. Zobaczcie sobie, ile razy zmieniały się w ostatnich latach przepisy w ligach piłkarskiej, żużlowej czy siatkarskiej. Stabilności sportów z naszą sceną nawet nie można porównać.
Czy zmiany się sprawdzą w praktyce? Tego niestety nie wiemy. Mędrkować sobie można, ale doświadczenie zwykle pokazuje, że scena zawsze coś wymyśli :) Kto przed pierwszym sezonem przewidział, że 1st.PB się niemal rozpadnie?
Kwestię rzekomej ingerencji Krg pomijam, w każdym razie wywołuje ona uśmiech na mojej twarzy :)
@Goonies - akurat argument z 2/3 sezonu jest nie do końca trafiony, bo w każdej federacji sportowej jest przepis, że jeśli drużyna rozegra 50% spotkań lub więcej, a następnie rezygnuje, to jej punkty są utrzymywane. Co się jednak powinno stać, kiedy tych punktów nie wystarcza do awansu? To pytanie nie znalazło do tej pory odpowiedzi niestety.
#28 kloss
Poniedziałek 29.01.2007 11:36
Chyba Piter jestes smieszny. Regulamin wyraznie mowi ze 3 ostatnie klany spadaja do ligii nizej. I to nie wazne czy rozegraja 1,2 czy 10 meczy. Poza tym ich konta nadal jest zablokowane i nie moga rozgrywac zadbych meczy. To w ogole jest zenada.
#30 Goonies
Poniedziałek 29.01.2007 11:49
@Piter - akurat masz racje i zarazem jej nie masz bo nie o to mi chodzilo. Masz racje ze sa utrzymywane punkty ale to niestety niec nie zmienia gdyz klan Fx nie mial wystarczajaco punktow do utrzymania sie w ekstraklasie zajal ostatnie miejsce w lidze z liczba punktow ponizej 10 ktore to punkty dawaly im ostatnie miejsce w tabeli ktore bylo miejscem spoadkowym powinni zatem znalezc sie w nizszej lidze. Pozatym klan FX nierozegral wymaganych przez ciebie 50% meczy w zesonie za co powinnien zostac natychmiast relegowany nie zaleznie od ilosci zdobytych punktow. Wiec nawet jesli bys sie uparl i zachowal ich punkty to ich ilosc nie wystarczala im do utrzymania przez co oczywiscie ne awansowal klan PADLINA i na ich miejscu nie zostawilbym tego tylko poprosil o opinie wyzsza instancje jesli wogle takowa istnieje. Osobiscie sprawa ta ni grzeje mnie ni ziebi ale chyba kazdy chcialby grac wedlug jasnych i klarownych zasad a nie na zasadzie matactw i przekretow. Wiem ze nie da sie uniknac bledow i ze jak pisal zwirek klan PSF tez kiedys nie zostal relegowany tylko ze oni wtedy rozegrali wiecej spotkan i punkty pozwolily im sie utrzymac a jesli sie myle to tez powinni zostac relegowani, powinnismy sie chyba uczyc na bledach a nie je powielac.
| 1 2 Następna |
Zaloguj się aby dodać komentarz.
Zaloguj się
Zarejestruj się już teraz i w pełni wykorzystaj możliwości FragOut.pl !
Autor: Czarny231 21.08.2011 - 1 Komentarz
Autor: Komandos 11.07.2011 - 35 Komentarzy
Autor: tidididi 28.06.2011 - 12 Komentarzy
Autor: vox 03.06.2011 - 6 Komentarzy
Autor: dk z escn 30.05.2011 - 74 Komentarze
Najbogatsi
1. YerkaN - €8544 (60 zakładów)
2. Fedi - €8158 (28 zakładów)
3. monka - €5004 (18 zakładów)
4. vox - €4928 (101 zakładów)
5. w3apon - €4500 (14 zakładów)
Statystyki
Zarejestrowani użytkownicy: 1703
Użytkownicy online: 7
Ostatnio zarejestrowany: marneprowo
Komentarzy: 73121
Ilość blogów: 413
Użytkownicy online: 7
Ostatnio zarejestrowany: marneprowo
Komentarzy: 73121
Ilość blogów: 413
Blip
Tagi






























