Strona głównaForumZakładyFRAGOUT TVGaleriaFO LIVE - mecze na żywo !FragOut RankingArchiwumRSS
tl
tr
X-mas cup 2010
bl
br
X-mas cup 2010
Sobota 25.12.2010 13:29 - 3 Komentarze
King of Mout McKenna
Wtorek 02.11.2010 13:28 - 9 Komentarzy
Finał Mistrzostw Miast III
Niedziela 22.08.2010 17:17 - 2 Komentarze
ESL Summer cups
Środa 28.07.2010 12:13 - 9 Komentarzy
Hired Guns ma coś wspólnego z AA ?
Niedziela 25.07.2010 18:55 - 5 Komentarzy
JustPlay vs WWND
13.12.2009 20:00 - ESL Major Series
1 : 2
Ace Gaming vs DI.
13.12.2009 20:00 - ESL Major Series
2 : 1
{Knights} vs Majestic Clan
13.12.2009 20:00 - ESL Major Series
17 : 6
JustPlay vs tempus moriendi
06.12.2009 20:00 - ESL Major Series
8 : 4
Batalhao da Fl vs WWND
06.12.2009 20:00 - ESL Major Series
6 : 14
PLENG

"Ogarnięcie" ...

Autor: freshmeat Data: 11.02.2008
Siedzę sobie siedzę i czytam jak to ludzie ten swój intelekt do tego internetu wlewają to może i ja spróbuję.
Może najpierw tak bardziej skromnie po ziomalsku i na temat znany, czyli o "ogarnięciu" w czasie rozgrywek meczowych. Mowa będzie o "ogarnięciu" w e-sporcie i zasadniczo o fpsowym wymiarze tychże.

Zastanawiam się, dlaczego ogromne grono graczy jest upośledzona meczowo? Nie mówię tu tylko o AA, bo i inne gry wymagają gry zespołowej, ale czasami żal patrzeć co Ci biedni ludzie robią. Czy tak trudno jest MYŚLEĆ podczas gry? Czy może klikanie w te wszystkie przyciski na myszce i klawiaturze tak absorbuje zasoby umysłu, że inne połączenia neuronowe boją się zadziałać?

Ludzie myślenie jest proste. Szczególnie w grze! Macie zamknięte środowisko o określonej liczbie zmiennych. To nie życie, które czasami tak zaskakuje, że niejednemu szczena opadła czytając/oglądając rzeczywiste wydarzenia. Przeciwko sobie również nic trudnego, bo przecież to tylko człowiek ukryty za monitorem. Teren też na pewno znany. A jak mapa jest nowa to wystarczy kilka dni i nową być przestaje. No po prostu wymarzone warunki do myślenia, gdzie możecie skoncentrować tylko na jednym. Jak wygrać! Nic tylko bić po głowie pociskami, czy innymi granatami.

Dlaczego w ogóle o tym piszę? A przypomina mi się setki meczów, gdzie ludzie nagle tracą mózg. Dla mnie to zadziwiające wręcz zdarzenie. Mamy człeczka lat pełnoletniego, czyli w kwiecie potencjału intelektualnego. Mamy jego niesamowitą wręcz znajomość gry i mapy. I mamy dwie drużyny - własną i przeciwną. Własna może nie wybitna, ale ułomna na pewno również nie jest. Na przeciwko także żadnych rewelacji choć "marka" drużyny znana bardziej. I co się dzieje? Tenże gracz, który na serwerach publicznych rządzi i dzieli, podczas meczu wygląda jakby właśnie wrócił z trepanacji czaszki i to mocno nieudanej. Ileż ja razy byłem świadkiem czegoś takiego. Normalnie zjawisko niesamowite. Trema? Nagły zestaw chorobowy (w tym zapalenie spojówek, wrzody żołądka i wstręt do logicznego myślenia)? Może to jednak gra pies naszego gracza, a nie on sam? Nie wiadomo, bo po wyniku nie poznasz.
Rozumiem delikatny stresior, bo to w końcu jakieś wyzwanie. Rozumiem pozytywną motywację, bo pokonać lepszy klan jest miło, ale czemu cierpi na tym myślenie? Rzecz ciekawa.
Jakiż to powód onieśmiela rzeszę szarych komórek w tych prostych do myślenia warunkach?

Pytanie zostawiam otwarte co by pobudzić czytelnika, żeby w jeszcze bardziej komfortowych warunkach niż środowisko meczowe mózg swój wysilił i coś odpisał :D

23 Komentarze

Pavilon
Poniedziałek 11.02.2008 00:31
100% prawdy :) ale piszesz tylko o tym by sam gracz myślał podczas gry :) trzeba to uściślić dobry gracz myśli za siebie, za swojego partnera (team) i myśli za przeciwnika, a raczej próbuje odnaleźć się w jego sytuacji. :)
fisheer
Poniedziałek 11.02.2008 01:56
Imho przy mowieniu o "naglym zaniku myslenia" trzeba oddzielic tu 2 kategorie: Ludzi ktorzy dobrze graja na publikach, ale na meczu nie potrafia myslec oraz ludzi ktorzy traca glowe na meczach (szczegolnie tych wazniejszych), mimo ze na sparach/ze slabszymi teamami takich bledow nie popelniaja. W pierwszym przypadku sprawa jest prosta - na publiku nie da sie nauczyc grac. Mozna stac sie w miare dobrym graczem i przy odrobinie szczescia wygrac runde na meczu, ale to wszystko samemu. Nigdy gracz publiku bez ogrania meczowego nie bedzie dobrym graczem. W drugiej kwestii sprawa jest duzo trudniejsza, pewnie ma to jakiej podloze psychologiczne (sic!), ale nie mnie to rozstrzygac :)

Wg mnie to myslenie w 75% jest ograniem.
Ostatnio zmieniony 11.02.2008 o 01:57
Lolek
Poniedziałek 11.02.2008 01:57
Myślenie za siebie = myślenie za siebie + myślenie za przeciwnika + myślenie za partnera. Nie można myśleć za siebie nie myśląc za innych. :D

Dlatego bardzo często dużo problemów lepszym teamom mogą sprawić przeciwnicy, którzy są kompletnie nieprzewidywalni. Tzn. grają tak beznadziejnie głupio, że mózgi graczy drużyny przeciwnej nie są w stanie w to uwierzyć lub za tym podążać. :D

Freshu super art. :D

Ostatnio zmieniony 11.02.2008 o 02:00
fisheer
Poniedziałek 11.02.2008 02:00
Czasem najlepsi gracze potrafia sie wykazac byciem "nieobliczalnymi", ale to rozni sie tym od zwyklych ludzi ktorzy po prostu nie wiedza jak inaczej zagrac, ze oni robia to dlatego ze widza co robi przeciwnik i jak to skontrowac ; (co do kontr, polecam gre w dote :D)
DAD
#5 DAD
Poniedziałek 11.02.2008 09:04
W sumie to Fresz nie napsial nic wybitnego :P ale jakze prawdziwego, ciekawego i co najwazniejsze blogowego. Nie jakies tam popierdulki, a'la elo robimy czat i jazda.

Blog to wlasnie takie wlasne przemyslenia. Oczywiscie kazdy moze pisac co chce,ale jzu dwa blogi skasowalismy, bo zakladanie blogow z samym usmiechem, czy jednym glupim zdaniem jest nie na miejscu.

Mam nadzieje ze takich przemyslen bedzie wiecej :)


Co do tekstu, to przez chwile myslalem ze piszesz o Punie :)
Nie dlatego ze on nie mysli czy cos, ale dlatego ze on czasami podczas meczy gada do swojego psa, no i w sumie nie wiadomo czy to gra on, czy jego pies :PPPPPPP


GJ Fresz, czekam na dalsze czesci :)
maLENstwo
Poniedziałek 11.02.2008 10:04
ha wczoraj na meczu taka 'myslaca' sytuacja wygralem jedna runde :>

zostalem sam na sam z przeciwnikiem ktory juz mnie mial dziabongo na amen bo wiedzial gdzie jestem i nady mi podrzucal jeden pozniej drugi,
a ze czulem niedosyt rumu ktory wczesniej pilem (mix w drinkach) to moj MUSK zadzialal zachowawczo i przewidzial ze pewnie mnie ten bad guy zabije,
wyciagajac taki wniosek z tego iz pewnie mam juz opoznione i tak naturalnie wolne reakcje wzrokowo ruchowe i pewnie zanim zaczne strzelac on strzeli wczesniej, nagle tak 2 cm za lewym uchem poczulem impuls,
a moze by tak strzelic zanim on bedzie strzelal ?

dumalem nad tym z cwierc sekundy, przyszedl mi do glowy jeszcze motyw z granatem ale nie umiem ich szybko wyciagac wiec go odrzucilem w ciemny kat za prawym uchem

pomyslalem tez za kolegow ktorzy siedzili na ts i na 110% juz w teamsay obstawiali czy wygram bo zawsze tak sobie zartujemy z tego ktory zostaje ostatni,

pomyslalem takze za przeciwnika, byl pewien siebie wiedzial ze zabic mnie to w zasadzie latwiejsze niz podniesienie ze stolu walizki (border :P) wiec zalozylem ze nie bedzie ryzykowac przepukliny na zbyt ciezkiej walizie,

realizujac dalej moj chytry plan A (B nie mialem) zanim op4 wyszedl zza rogu zaczalem bustowac w jego kierunku, o zgrozo juz drugi burst wystarczyl :>

poczulem sie ogarniety =D
Ostatnio zmieniony 11.02.2008 o 10:09
paokuba
Poniedziałek 11.02.2008 10:09
coś w tym jest co lolek napisał... jak samemu zachowa się niekonwencjonalnie, tudzież głupio lub przeciwnik tak się zachowa, to można i najlepszej drużynie urwać rundę

tez uważam ze ogarniecie to przede wszystkim zdolność przewidzenia co zrobi teraz przeciwnik i co robią moi partnerzy... właściwie to aa to takie szachy + refelks i uszy xD
Ogarniecie meczowe to także na tyle poznanie warunków gry na mapie że mozna swobodnie wciagać przeciwnika, prowokować/wymuszać u niego zagranie/ruch aby sam osłabił swoja pozycję. Wielkim taktykiem to ja nie byłem jako CL :D ale z teorii przynajmniej miałem wyobrazenie jaki powinienem byc hihi
Ostatnio zmieniony 11.02.2008 o 10:10
freshmeat
Poniedziałek 11.02.2008 13:10
Zgadzam się na pewno z jednym ... nie lubię grać z ludźmi "skillowymi" którzy są tak głupi taktycznie, że nie wiadomo co zrobią. Jako, że są "skillowi" to z zasady lepiej strzelają ode mnie.
No i jedyną przewagę jaką mam nad takim przeciwnikiem to, to że mogę przewidzieć jego reakcję i np. rzucić znienacka granatem tudzież wejść mu na plecy i siódmym burstem skosić. I z nieprzewidywalnymi graczami jest problem, bo działają na zasadzie wolnego elektrona i nie wiadomo co im do łba strzeli.
Naprawdę w takich przypadkach muszę być bardziej skoncentrowany niż przeciwko solidnym, ogranym i ogarniętym klanom. To jest naprawdę zatrważające.
Jak napisała rybka wielu ludzi to ogarnięcie wyrabia nie metodą prostszą - MYŚLENIEM - tylko metodą dłuższą, czyli ograniem. Pytanie ilu z graczy z górnej półki może funkcjonować tylko dzięki swojemu ograniu?
MuCha
Poniedziałek 11.02.2008 14:07
Lolek napisał:
dlatego bardzo często dużo problemów lepszym teamom mogą sprawić przeciwnicy, którzy są kompletnie nieprzewidywalni. Tzn. grają tak beznadziejnie głupio, że mózgi graczy drużyny przeciwnej nie są w stanie w to uwierzyć lub za tym podążać. :D


Z tym sie zgodze :)Ale za takimi sytuacjami trzeba zdążyć by być perfekto :P

Malachius
Poniedziałek 11.02.2008 20:09
gdy bylem w swoim pierwszym klanie i wszyscy stawialismy pierwsze kroczki w 3lidze esl'a trafil nam sie ciezki przeciwnik na mecz. mapa: swap raid, przeciwnik: kazdy z przynajmniej rocznym stazem, my: od 1-3 miesiacy z AA na dysku. wynik do ostatniej rundy 11-0 dla przeciwnikow... i nagle oswiecenie :) moze zrobimy cos co kompletnie zaskoczy opforow. szybki rasz w czterech do obozu. pierwszy opfor lekko sie speszyl i nawet nie strzalajac probowal uciekac w glab obozu, reszta lekko zaskoczona powystawiala sie z namiotow... nawet najwieksze boty moga cos zawalczyc swoja nieobliczalnoscia :D
maLENstwo
Poniedziałek 11.02.2008 20:15
haah my kiedys na tunelu z braku weny polecielismy wszyscy na strone przeciwna i zbieglismy klatka op4 :) (nie pamietam ktora tam strona ma blizej do obj ale startowalismy wtedy po tej dalszej)
innym razem akcja lisc debu i wbilismy w 5tke northem na CSAR tylko ze ja przekombinowalem i mimo zaskoczonych przeciwnikow zaskoczylem sam siebie i kolegow rzucajac sprytnie nam pod nogi termita :> burn baby burn :]
niby glupota ale fajnie sie wspomina takie akcje :]

jak czlowiek sobie jeszcze pomysli o minie op4 ktorzy widzieli nas 6tke na MP biegnaca w linii chasmem do CP =]
Ostatnio zmieniony 11.02.2008 o 20:16
piona
#12 piona
Poniedziałek 11.02.2008 21:51
maLENstwo napisał:


jak czlowiek sobie jeszcze pomysli o minie op4 ktorzy widzieli nas 6tke na MP biegnaca w linii chasmem do CP =]

takie rzeczy to tylko w iFOR
paokuba
Poniedziałek 11.02.2008 22:03
piona napisał:
maLENstwo napisał:


jak czlowiek sobie jeszcze pomysli o minie op4 ktorzy widzieli nas 6tke na MP biegnaca w linii chasmem do CP =]

takie rzeczy to tylko w iFOR

xD
WiN
#14 WiN
Poniedziałek 11.02.2008 23:39
Freshu, coś zbladłeś na tym avatarku :P
maLENstwo
Wtorek 12.02.2008 08:18
jak juz tam wspominam sobie nasze powalone patenty to kiedys na HQRaid i to przy dwoch obserwatorach obwueTWL ;) druzyna przeciwna nie chciala dac stop gdy nasz dostal CE na starcie rundy wiec zaczelismy sobie robic cyrk :>, np w ataku polozylismy na starcie bronie na beczce i siedzielismy sobie jak przy ognisku :], pozniej sie tak gdzies po prawej na outside'ie pokampilismy ze prawie wygralismy runde bo op4ki psychicznie nie wytrzymywaly 7 czy 8 minutowych rund :] obserwatorzy tez pewnie byli zachwyceni ;p
JoszkaFiszer
Wtorek 12.02.2008 08:54
maLENstwo co do tej sytuacji na borderze to do konca rundy zostalo niecale 30 sec wiec myslacy gracz nie podnosi tej "ciezkiej" walizy bo i tak jej nie doniesie ,niestety zamiast wyjsc z ogniem AR'kowym zza rogu wpadl na pomysl ze wyskoczy z HS zza rogu :) bylo blisko NT Adi.Co do niemyslacych graczy to lubie typkow ktorzy przechodza przed lufa podczas gdy ja sie z kims strzelam na scopie :) PZDR
Ostatnio zmieniony 12.02.2008 o 08:56
maLENstwo
Wtorek 12.02.2008 09:35
a moze i bylo 30 sec choc w tamtej rundzie dosc szybko wbiliscie southem i musialem prawie pol mapy wracac ;)
shb
#18 shb
Wtorek 12.02.2008 13:11
Niektórzy narzekają, że jak ktoś nie myśli podczas gry, to często robi takie głupie rzeczy, że trudno w ogóle to przewidzieć i jest niezłe zaskoczenie.

A co w przypadku, jeżeli ktoś specjalnie robi coś potencjalnie głupiego? Czasami na prawdę warto całkowicie zaskoczyć przeciwników. Jak się gra przeciwko komuś nie myślącemu podczas meczów (a raczej myślącemu "publikowo"), to mimo że potrafi on zaskoczyć Cię czymś głupim, to i tak ma on małe szanse na końcowy sukces w takiej akcji. Ale sprawa nie jest już taka oczywista, kiedy ktoś specjalnie robi coś głupiego i potem będzie potrafił do wykorzystać.


A tak już niektórzy wspominają różne fajne akcje to mi się przypomniał jeden mecz przeciwko GF na Insurgent Camp. Było 6:5 dla GF, czyli musieliśmy wygrać ostatnią rundę, aby uratować chociaż remis. Byliśmy w ataku, ale nie za bardzo wszystko wyszło po naszej myśli i dosyć szybko zrobiło się 4 GF-ów przeciwko jednemu naszemu zawodnikowi (był to Kuki i o dziwo, że nie zginął jako pierwszy, a nawet jako ostatni pozostał przy życiu :P). Przeciwnicy dokładnie obstawili budynek, a Kuki wszedł sobie na luzie do kanałów, przeczołgał się nimi do dolnego kompa i jeszcze go zrobił tak, że nikt się nie zauważył kiedy. :P Widocznie się go tam nie spodziewali, bo w zasadzie w pojedynkę to trudno coś zdziałać w kanałach, bo wystarczy że jeden opfor da znać kolegom, że ktoś jest w kanałach i taki zawodnik jest już nieźle uziemiony. :P
maLENstwo
Wtorek 12.02.2008 14:46
to musialo byc dawno ze mial czas przeczolgac sie tunelami :) ale masz racje nie ma co narzekac na glupie akcje bo kto ma mandat aby okreslac co jest czyms glupim a co ma jakis tam swoj chociazby ukryty sens lub tez mialo takowy miec ale poprostu komus cos nie wyszlo tak jak sobie to zaplanowal
fisheer
Wtorek 12.02.2008 16:38
Ja bym tylko odroznil myslenie od glupoty przeciwnika ;) Poza tym jesli cos sie uda, to nie znaczy ze bylo dobrym pomyslem (tu sie chyba Lolek ze mna zgodzi :D)
piona
#21 piona
Wtorek 12.02.2008 18:10
jezeli chodzi jeszce o ogarniecie to mi kobieta powtarza codziennie zebym sie ogarnal i przestal w to grac :)
Dged
#22 Dged
Środa 13.02.2008 01:04
Ja na meczach nigdy nie ogarniam, a przynajmniej wystarczająco. Nie wiem, gdzie są moi, nie wiem skąd przyjdzie przeciwnik. Może czas dźwięk wymienić :D
Się okaże, czy brak ogarnięcia to wyłącznie brak myślenia ;]
2ch0l
#23 2ch0l
Niedziela 17.02.2008 21:19
po 1 primo trzeba wiedziec co trzeba robic jak kolaga cos robi
po 2 primo trzeba wiedziec co trzeba robic jak opfr cos robi
po 3 primo trzeba samemu cos robic
po 4 primo nie ginac pierwszy

pubskill rlz
Ostatnio zmieniony 17.02.2008 o 21:19
Zaloguj się aby dodać komentarz.
Szukaj
Zaloguj się
Przypomnij hasło
Zarejestruj się już teraz i w pełni wykorzystaj możliwości FragOut.pl !
Partnerzy
Electronic Sports LeagueHeayh Logitech CybersportTime to Play
Reklama
FO LIVE
Autor: Czarny231 21.08.2011 - 1 Komentarz
Autor: Komandos 11.07.2011 - 35 Komentarzy
Autor: tidididi 28.06.2011 - 12 Komentarzy
Autor: vox 03.06.2011 - 6 Komentarzy
Autor: dk z escn 30.05.2011 - 74 Komentarze
Najbogatsi


1. YerkaN - €8544 (60 zakładów)
2. Fedi - €8158 (28 zakładów)
3. monka - €5004 (18 zakładów)
4. vox - €4928 (101 zakładów)
5. w3apon - €4500 (14 zakładów)
Statystyki
Zarejestrowani użytkownicy: 1703
Użytkownicy online: 7
Ostatnio zarejestrowany: marneprowo
Komentarzy: 73121
Ilość blogów: 413
Polecamy
Senatus PopulusQue RomanusnSports
Blip
OSTATNIO KOMENTOWANE
AAO CC 2011, Informacje dla osób chcących prowadzić reprezentację.
Niedziela 18.12.2011 11:42 - 29 Komentarzy
Zapisy do AA2 Cup by takeCONTROL!
Niedziela 06.11.2011 16:52 - 93 Komentarze
Finał Country Championship 2011
Piątek 21.10.2011 13:29 - 39 Komentarzy
Americas Army na FaceBooku
Środa 28.09.2011 22:36 - 2 Komentarze
Wesołych Świąt
Niedziela 24.04.2011 09:11 - 9 Komentarzy
NAJPOPULARNIEJSZE
OSTATNIO KOMENTOWANE BLOGI
Night Cup IX
Poniedziałek 22.08.2011 23:23 - 1 Komentarz
AllPlay.pl
Piątek 12.08.2011 14:57 - 35 Komentarzy
Majestic wygrywa laddera!
Czwartek 14.07.2011 14:18 - 12 Komentarzy
Full 2.8.5
Środa 15.06.2011 19:16 - 6 Komentarzy
Podsumowanie + wywiad z kukim
Wtorek 07.06.2011 15:34 - 74 Komentarze